۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴

با حضور خانواده های قربانیان ترور؛

همایش اسوه‌های صبوری در کردستان برگزار شد

همایش اسوه‌های صبوری در کردستان برگزار شد

سنندج-همایش سراسری اسوه‌های صبوری با حضور خانواده های شهدای ترور در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصوره کرمی همسر شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور روز چهارشنبه در همایش سراسری اسوه‌های صبوری در سنندج، اظهار کرد: همایش اسوه‌های صبوری به مناسبت روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان ترور توسط انجمن دفاع از قربانیان ترور با همکاری و مشارکت حوزه هنری در استان کردستان برگزار شد.

وی افزود: هرساله با حضور تعدادی از خانواده‌های قربانیان ترور این مراسم برگزار می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: انجمن دفاع از قربانیان ترور در سال ۱۳۸۶ توسط خانواده‌های شهدا و جانبازان ترور تأسیس شد و شروع به فعالیت کرده است.

همسر شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور، بیان کرد: خانواده‌های قربانیان ترور تلاش کرده‌اند صدای مظلومینی که به آنها توجه‌ای نشده را به گوش جهانیان برسانند.

کرمی با اشاره به اینکه ایران در حوزه تروریسم تنها کشوری است که مقام مشورتی را به دست آورده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ انجمن دفاع از قربانیان ترور توانست در سازمان ملل مقام مشورتی را بگیرد و با وجود برخی از کشورها که مخالف انجمن دفاع از قربانیان ترور هستند توانستیم مقام مشورتی را کسب و مظلومیت خانواده‌های شهدا ترور را ثابت کنیم.

کرمی تصریح کرد: انجمن دفاع از قربانیان ترور با برگزاری همایش اسوه‌های صبوری در تلاش است باعث ایجاد امنیت پایدار شود و تروریسم را به انزوا ببرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه بین الملل به خانواده قربانیان ترور توجه نمی‌کند لذا در این راستا هدف ما از ایجاد انجمن دفاع از قربانیان ترور اهمیت دادن به این خانواده‌های مظلوم است.

همایش اسوه‌های صبوری در کردستان برگزار شد

ترور غیر انسانی و بزدلانه ترین شیوه برای حذف انسان‌هاست

عضو انجمن قربانیان ترور در کردستان نیز در این مراسم گفت: ناعادلانه‌ترین شیوه شهادت، شهید شدن به وسیله ترور بوده و نشان ضعف و ناچیزی دشمنان است که به این روش روی آورده اند.

حسن خدابنده لو اظهار کرد: قبل و بعد از انقلاب در کشورمان هزاران شهید تقدیم انقلام اسلامی شدند که هر کدام به شیوه‌ای به شهادت رسیدند.

وی افزود: شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای دانش آموز و شهدای روحانی با خون خود این انقلاب را آبیاری کردند.

عضو انجمن قربانیان ترور در کردستان اظهار کرد: فردی که اسلحه به دست می‌گیرد و به خط مقدم جبهه می‌رود مشخص است که شهید می‌شود اما ترور ناجوانمردانه ترین و بزدلانه ترین شیوه برای حذف افراد است.

خدابنده لو خاطرنشان کرد: ناعادلانه‌ترین شیوه شهادت، شهید شدن به وسیله ترور بوده و نشان ضعف و ناچیزی دشمنان است که به این روش روی آورده اند.

وی افزود: در استان کردستان نیز ۳۰۰ شهید ترور وجود دارد که با مظلومیت به مقام شهادت رسیدند و خانواده‌هایشان داغدار شدند.

کد خبر 5289406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha